استفاده از سنسورهای فوق دقیق دالاس با امکان سنجش تا شعاع 7متر

 یکی از مهمترین دلایل برتری سیستم های طراحی شده توسط شرکت مهاتک استفاده از سنسورهای بسیار دقیق است.یکی از سنسورهای پرکاربرد در صنایع مانیتورینگ و به ویژه مانیتورینگ سیلو ، سنسورهای دالاس هستند این سنسورها با دقت 0/01 درجه سانتیگراد و با قدرت سنجش تا شعاع 7 متر، دقیق ترین تجهیزات مانیتورینگ سیلو را فراهم آورده اند. پروتکل خطی این سنسورها امکان سنجش در نقاط مختلف انبارها و سیلوها را به راحتی فراهم می اورد و با وجود سیستم  تراکم سنجش دما را در فضایی به وجود آورده است. کابل های دمایی از بالا تا پایین کشیده شده و در هر کابل حداقل 3 و حداکثر 8 سنسور متناسب با ارتفاع مخزن وجود دارد که با پروتکل جامع به سیتم مرکزی سیلو که در بالا آن نصب میشود متصل شده و اطلاعات را از طریق فرکانس رادیویی بر مبنای پروتکل(NFC)به محل گیرنده و سرور مرکزی ارسال میکنند.

یکی از مهم ترین قابلیت های این سیستم اتصال به سیستم کنترل فن و هوادهی است که به بالا و پایین شدن بیش از حد دما به صورت کاملا هوشمند و اتوماتیک فن ها را روشن یا خاموش میکند. این سیستم از طریق ارسال پیامک به مدیران ، وضعیت فن ها را گزارش داده و در صورت قطع برق نیز هشدار را به مدیران ارسال مینماید.
همچنین از طریق کدهای دستوری نیز مدیران میتوانند به راحتی در هر زمان دلخواه فن را روشن یا خاموش کرده و حتی سیستم کنترل دما را از مدار خارج نمایند.این امکانات بدون مراجعه و بدون دخالت دست انسان بوده و از دورترین مکان نیزن قابل دسترسی است

 

 

پست های اخیر