نظارت از راه دور سیلو چگونه انجام میشود؟

 

نظارت از راه دور سیلو چگونه انجام میشود؟

نظارت از راه دور سیلوهای  زمانی که کشاورز هستید و یا زمان کافی ندارید بسیار ضروری است. به همین دلیل اینترنت اشیا(IOT)به بخش بسیار مهمی از شبکه نظارت برای تاسیسات کشاورزی تبدیل شده است، به لطف سنسوری که روی پای سیلو ها نصب شده است ، به سادگی سیلوها را به برنامه ای متصل میکند که میتوان آن را در تلفن همراه خود بارگیری کرد.
بنابراین این سیستم تمام اطلاعات مفید برای مدیریت محصولات ذخیره شده، از سطح موجودی تا مقدار محصولات موجود، از جمله شروع یک تحویل جدید و غیره را در اختیار شما قرار می دهد.

پس از تجزیه و تحلیل داده ها اپلیکیشن اطلاعات ارسال شده توسط حسگر را دریافت می کند، کاربر می تواند در صورت نیاز بارگیری محصولات را از طریق سنسورهای که در تلفن همراه خود به ان ها دسترسی دارد را راه اندازی کند.

اما چگونه این داده های جمع آوری شده از راه دور می تواند بسیار بیشتر از موجودی سیلو را نظارت و بررسی کند؟

عملکرد سیلوهای متصل: داده ها، امنیت و برنامه های کاربردی

هر حسگر نصب شده در پای یک سیلو از یک فشار سنج الکترونیکی تشکیل شده است که داده های آنالوگ را به داده های دیجیتال تبدیل می کند. این دستگاه شامل کلیه لوازم الکترونیکی لازم برای ارتباط شبکه و منبع تغذیه باتری با عمر متوسط 10 سال می باشد. برای حفاظت، سنسور توسط یک فوم مقاوم در برابر آب و هوا و ضربه محافظت می شود تا کشاورز نگران آسیب احتمالی به عنوان مثال در اثر رعد و برق نباشد.

در حین نصب، تکنسین ارسال داده ها را از طریق اینترنت به یک پلتفرم موجود در فضای ابری آغاز می کند، جایی که تمام اطلاعات تجزیه و تحلیل شده و به گوشی همراه کاربر ارسال می شود.

 

اینترنت اشیا برای سیلو ها

 

داده های جمع آوری شده توسط حسگرهای نصب شده در سیلوها

سنسور های حساس به هر حرکت داخل سیلو حساس هستند به این معنی که وقتی محصول از سیلو خارج میشود سنسور تفاوت وزن را درک میکنند سپس آن را تجزیه و تحلیل و تبدیل به اطلاعات میکنند.
زمانی که اطلاعات به پلتفرم ها ارسال می شوند بلافاصله توسط پلتفرم پردازش شده و به کاربر تحویل داده می شوند.

سفارشی سازی سیستم مانیتورینگ سیلو

همان طور که در متن بالا اشاره شد مانیتورینگ سیلو از یک مثلث تشکیل شده که شامل موارد زیر می باشد:

  • یک دستگاه ( حسگر)
  • یک پلتفرم ضروری برای دریافت داده ها
  • یک برنامه کاربردی در تلفن همراه

بنابراین این مثلث از طریق شبکه اینترنت و تلفن همراه در ارتباط دائمی هستند و پلتفرم از طریق یک اتصال اینترنتی امن به برنامه دسترسی پیدا می کند.

برای نتیجه گیری، نظارت بر سیلوهای آن از راه دور فقط یک تأیید ساده از سطح محصولات موجود در سیلوها نیست، زیرا کیفیت داده های جمع آوری شده در حال حاضر امکان استفاده روزانه از فناوری اینترنت اشیا در دنیای کشاورزی را فراهم می کند.

پست های اخیر