تفاوت نگهداری غلات در سیلو نسبت به روش های قدیمی

تفاوت نگهداری غلات در سیلو در مقایسه با روش های قدیمی:


غلات به عنوان یکی از مهم ترین محصولات مورد استفاده در سراسر دنیا می باشد.اهمیت این محصول غذایی باعث شده تا برای نگهداری از آن راهکارهای بسیاری را ابداع کنند.راهکارهایی که بتوان غلات را در سالم ترین  و مدت زمان طولانی تری نگهداری کرد،در این مقاله روش نگهداری غلات با استفاده از سیلو  را مورد بررسی قرار داده ایم تا بتوانیم اطلاعات که امید است برای شما مفید باشد را در اختیارتان قرار دهیم.
ده تفاوت اصلی در نگهداری غلات در سیلو به روش های قدیمی:
سیلو های نگهداری از غلات در طی سال های گذشته به عنوان یکی از راهکار های مناسب برای نگهداری غلات شناخته شده است.ده مورد از اصلی ترین مواردی که این روش را بهترین گزینه برای ذخیره سازی غلات از روش های قدیمی میکند را برای شما بازگو خواهیم کرد.

اهمیت سیلو


1.استفاده از روش علمی و ساده در نگهداری و ذخیره غلات


استفاده از سیلو به عنوان یک روش علمی برای نگهداری از غلات شناخته می شود که می تواند ابعاد گسترده ای را در بر گیرد،برای نگهداری غلات در سیلو  اندازه گیری های بسیار دقیقی انجام می گیرد، که این اندازه گیری ها می تواند در نگهداری غلات  به بهترین شکل به ما کمک کند. 


2. پر و خالی کردن سیلو ها با استفاده از راه های ساده و امن


از آنجا که پر و خالی شدن سیلو ها با کمک ماشین آلات انجام می شود به همین دلیل این عمل بسیار ساده و آسان انجام می شود و میتوان در صرف زمان صرفه جویی کرد.


3.احتیاج به محیط و زمین کمتر نسبت به دیگر روش های نگهداری غلات


برای ساخت سیلو زمین و محیط کمتری نسبت به سایر روش های نگهداری غلات لازم است.و از آنجایی که سیلو ها به صورت عمودی و در ارتفاع ساخته می شوند با استفاده از زمین کوچکنر میتوان فضای بزرگتر را در اختیار داشت و برای نگهداری از غلات از آن استفاده کرد.

کندوهای جداگونه سیلو


4.نگهداری در کندو های جداگانه و کنار یکدیگر


در روش نگهداری با استفاده از سیلو،کندوهای جداگانه ای برای غلات وجود دارند که می توان هر یک از غلات را به صورت جداگانه درون آن قرار داد بنابراین در یک محیط واحد  میتوان انواع غلات را به صورت جداگانه نگهداری کرد.


5.رعایت بهداشت بیشتر در نگهداری غلات


در این روش می توان از ورود انواع حشرات و جانوران موذی و گرد و غبار به داخل مخزن سیلو جلوگیری کرد و می تواند سلامتی بیشتری را برای محصول به دنبال داشته و از ضرر و زیان های مالی جلوگیری کند.


6.کنترل ساده و راحت برای میزان موجودی محصولات در کندوها


از دیگر تفاوت های این روش می توان به کنترل ساده برای میزان موجودی محصولات در کندو های اشاره کرد،با استفاده از ابزارآلات مدرن امکان کنترل میزان غلات موجود در سیلوها بسیار ساده و راحت بوده و بدون هیچ مشکلی می تواد اندازه گیری دقیقی در این زمینه صورت گیرد.


7.امکان جا به جایی غلات به صورت کامل و بدون دردسر


از دیگر مزایای استفاده از سیلو جا به جایی غلات با استفاده از ماشین آلات مخصوص و بدون هیچگونه مشکلی می باشد.


8.کنترل دمای هر کندو با استفاده از دما سنج موجود در محیط


با استفاده از دما سنج سیلو میتوان دمای محیط هر کندو را به دقت اندازه گیری کرد به این ترتیب در صورت افزایش و یا کاهش دما می توان با استفاده از راهکارهایی دما را کنترل کرد و از بروز مشکلات جلوگیری لازم را به عمل آورد.

تهیه آرد با استفاده از اختلاط غلات

9.امکان اختلاط انواع غلات برای آسیاب کردن آنها


با استفاده از این روش می توان غلات محتلف را به راحتی با یکدیگر ترکیب کرد ازهمین رو این موضوع به عنوان یک مزیت بزرگ برای آماده کردن آرد شناخته می شود که می تواند بهبود شرایط را به خوبی به دنبال داشته باشد و از هزینه های جانبی برای تولید آرد نیز بکاهد.


10.کاهش هزینه های نگهداری در بلند مدت و برای سالیان طولانی


یکی از مهم ترین و اصلی ترین تفاوت روش نگهداری غلات در سیلو می توان به هزینه های آن اشاره کرد با اینکه ممکن است در ابتدا هزینه های ساخت  و ساز سیلو زیاد به نظر برسد و موجب دلسردی برای استفاده از این محصول شود اما لازم به ذکر است که در بلند مدت این هزینه ها کاهش بسیاری را تجربه میکند.در واقع استفاده از ساخت سیلو و نگهداری از غلات در سیلو ها می توان هزینه های جانبی را در بلند مدت بسیار کاهش داد و برای چیزی در حدود چندین سال بی نیاز از ساخت سازه باشید.


 

پست های اخیر