معیارهای خرید سطح سنج چیست؟

قبل از خرید هر ابزاری بهتراست در ابتدا همه جوانب و متغیرهای ان را در نظر گرفت.در غیر این صورت ابزار خریداری شده کارایی خود را از دست میدهد و این موضوع تفاوتی با دور ریختن پول خود نخواهد داشت.
با توجه به این موضوع در خرید سطح سنج ها نیز این موارد بسیار مهم بوده که با توجه به نیاز خود  این تجهیزات را خریداری کنید.
اما این متغیرها چه هستند و کدام موارد از اهمیت بیشتری برخوردار است؟
برای فهمیدن این مطالب تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


یکی از معیار های بسیار مهم دمای مخزن سیلو می باشد:


دما یکی از مهم ترین متغیرها در صنعت می باشد در این صورت دمای بالا و یا پایین برای ابزاری که برای آن طراحی نشده است می تواند بسیار مهلک و خطرناک باشد.
برخی از افراد اشتباها بر این باورند که اگر در دمای مناسب برای یک تجهیز عدد-50 تا +150 درجه سانتی گراد نوشته شده باشد این عدد نشانگر شرایط  مناسب است که میتوان از این تجهیز در دمای +200درجه نیز استفاده کرد اما این تصور کاملا غلط است و لازم است به آن توجه ویژه ای شود زیرا در غیر این صورت پول و وقت خود را هدر می دهید.
دما و فشار از عوامل تاثیرگذار در انتخاب سطح سنج ها  میباشد.
با توجه به مطالب گفته شده هنگام خرید سطح سنج ها حتما سعی کنید تجهیزی را انتخاب نمایید که دمای محیط مدنظر برای عملکرد در میانه بازه دمایی قابل تحمل توسط سطح سنج قرار داده شده باشد در این صورت عمر ابزار به مراتب بالاتر خواهد بود.

 

دمای مخزن سیلو

فشار مخزن متغییری که باید به آن توجه شود:


از دیگر مواردی که باید در خرید سطح سنج ها حتما به آن توجه شود فشار محیط است.
اما یکی از نکات مهمی که باید هنگام اندازه گیری فشار در نطر گرفت انواع فشارهای موجود در آن محیط است. 
برای مثال تصور کنید در یک مخزن مخلوطی از یک مایع و بخارات حاصل از آن وجود دارد و در این مخزن قراراست در قسمت پایینی دیواره یک لول سوئیچ نصب شود، در نقطه نصب این ابزار باید به دو نوع فشار توجه کرد:یک فشار حاصل از گازها و بخارات موجود در مخزن و یکی فشار ستون مایع که در حال پر شدن در مخزن می باشد.
در این زمینه بهتر است هنگام خرید تجهیراتی را انتخاب نمایید که به خوبی بتواند در حالت پر شدگی  فشار درون مخزن را تحمل نماید.

نوع ماده درون مخزن از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد:


یکی دیگر از پر اهمیت ترین مواردی که باید به آن هنگام تهیه سطح سنج به آن توجه  کرد نوع ماده ای است که قصد اندازه گیری آن را داریم.
با توجه به ویژگی ها و خاصیت های این ماده،نوع تجهیز انتخاب شده میتواند متغیر باشد.

 

انواع حالت ماده
 حالت فیزیکی ماده درون مخزن:


بسیاری از سطح سنج های نمی توانند هر دو حالت جامد و مایع را به طور همزمان اندازه گیری کنند ،  و برای نوع خاصی از ماده طراحی شده اند. سطح سنج های با قابلیت اندازه گیری هر دو نوع ماده معمولا هزینه های بالاتری دارند، بنابراین قبل از هر چیزی بهتر است مشخص کنیم که تجهیز مورد نظر ما برای چه نوع ماده ای استفاده خواهد شد.

سختی ماده:


ابزارهای سنجش سطح از نظر مقاومت فیزیکی بسیار متنوع هستند و در بعضی موارد قادر به اندازه گیری مواد سنگین مانند کلوخ نیستند و برخورد با این نوع مواد درون مخزن  میتوانند تجهیزات را از بین ببرند در مقابل نوعی از سطح سنج ها بیشتر برای مایعات و مواد نیمه سنگین بسیار مناسب تر است برای مثال سنسورهای لرزشی و دیاپازونی.

اسیدیته محیط مخزن:

هنگام استفاده از این تجهیزات ابتدا باید به این مورد که ماده درون مخزن خاصیت اسیدی و خورندگی دارد را نظر گرفت.
یکی از مهم ترین مشکلاتی که به از بین رفتن زود هنگام تجهیزات ابزار می انجامد این مورد می باشد.
جنس و نوع پروب، کله گی و... در تجهیزاتی که برای مخازن حاوی مواد خورنده به کار می روند متفاوت از نوع معمولی هستند.
بسته به نوع و میزان خورندگی مواد اغلب از جنس های پلاستیکی مقاوم نظیرPTFE,FKMو مواد مشابه برای پروب و بقیه بخش های تجهیز استفاده می شود.

وجود و یا عدم وجود میکسر(همزن )

حرکت همزن در مخزن می تواند باعث تلاطم شدید سطح ماده شود و بسیاری از نجهیزات قادر به تشخیص این تلاطم نیستند. در نتیجه اگر سطح سنجی استفاده شود که قادر به تشخیص این تلاطم و حرکت نباشد ارتفاعی که اندازه گیری و گزارش می دهد به احتمال بسیار زیادی اشتباه خواهد بود، و قابل اعتماد نمی باشد.از طرف دیگر سرعت و شتاب مواد درون مخزن افزایش یابد که میتواند باعث آسیب به برخی از سنسورها سطح سنج شود که به ضربات فیزیکی بسیار حساس هستند.

معمولا بهترین تجهیزات برای این دسته از سیلوها لول ترانسمیترهای راداری هستند که می توانند با فناوری امواج 80گیگاهرتزی حرکت و تلاطم داخل مخزن را تشخیص داده و هنگام ارائه گزارش این موارد را فیلتر نماید. در این صورت گزارش دریافت شده درصد خطای کمتری خواهد داشت.

خروجی و شبکه:

شبکه


سازگاری خروجی ارائه شده با سیستم و نیز امکان همگام سازی با شبکه یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید ابزار اندازه گیری باید به آن توجه شود.
امروزه خروجی استاندارد برای لول ترانسمیترها 4  الی 20 میلی آمپر در نظر گرفته میشود.لول سوئیچ ها نیز معمولا از انواع خروجی های رله ای ، ترانزیستوری و خروجی الکترونیکی بدون کنتاکت پشتیبانی می کنند.
موقع خرید حتما باید به خروجی های قابل ارائه و نیز شبکه های نظارتی که تجهیزات قابلیت اتصال به آن ها را دارد توجه شود، تا بتوانید سطح سنجی مطابق با سیستم و نیاز های خود تهیه نمایید.

جمع بندی مباحث:


به یا داشته باشید که اگر هر نوع مشکلی در این زمینه داشته باشید شرکت مهاتک به عنوان تخصصی ترین و بزرگ ترین شرکت ساخت سیستم های مانیتورینگ سیلو می تواند مشاوره تخصصی جهت تامین تجهیزات دقیق برای شما عزیران باشد.
فقط کافیست با شماره های ثبت شده در وبسایت تماس بگیرید تا بتوانید در کنار مدیران حرفه ای شرکت مهاتک بهترین انتخاب را در کنار بهترین و با کیفیت ترین خدمات با استانداردهای نوین را تجربه کنید.

پست های اخیر